Expositie “Terugblik op Wanroij 1811-1994”

“Wanrode’s Heem” brengt je terug in een tijd die voor iedereen persoonlijke herinneringen oproept. Dat ken ik helemaal niet, was dat zo, waar stond dat gebouw, wie deed dat dan, hoe heet die persoon ook alweer, daar heb ik gewerkt, die herken ik nog, dat weet ik niet meer en hebben we dat allemaal afgebroken, is dat al zolang geleden? Waarschijnlijk zullen we dat vele malen horen.

Wij als “Wanrode’s Heem” willen dit dan ook graag met allen die hierin geïnteresseerd zijn delen. 25 Jaar na het samengaan met de gemeente Oploo in de gemeente Sint Anthonis geven wij een terugblik op deze periode. De volgende onderwerpen komen dan ook zeer uitgebreid aan bod: Gemeente (burgemeesters, personeel, gemeentehuizen, gemeentewerken, ruilverkavelingen), de Gezondheidszorg (huisartsen, tandartsen, Wit – Gele Kruis, Rode Kruis, gezinszorg, bejaardenhuizen), de Dierenartsen, de Politie, de PTT (postkantoor, kantoorhouders, postbodes), de Brandweer (leden, gebouwen, materieel, optreden bij branden en oefeningen), de Bibliotheek en de Gemeenschapshuizen.We presenteren ruim 500 afbeeldingen van diverse documenten en publicaties uit deze voorbije jaren. Noteer deze data alvast en zegt het voort dat wij op zaterdag 2 november van 13.00 uur tot 17.00 uur en op zondag 3 november van 10.00 uur tot 17.00 de deuren van “ ’t Wapen van Wanroij” wijd open zetten. Iedereen kan vrij kan binnenlopen om samen met onze leden van “Wanrode’s Heem” terug te kijken op deze ontzettend mooie periode van Wanroij. De entree is uiteraard geheel gratis. Dus beste mensen, laat je verrassen.
U bent allen van harte welkom